Формування професійної компетентності педагогічних працівників для реалізації
Концепції «Нова українська школа» -
ключова тема засідання (10.11.2018 року) науково-методичної ради методичного
кабінету відділу освіти сім’ї, молоді та спорту Кременчуцької районної
державної адміністрації.
Вишневська
П.І., методист РМК, куратор початкової освіти зазначила пріоритети діяльності у
розбудові Нової української школи відповідно нормативних документів та програми
реалізації Концепції «Нова українська школа» у закладах освіти району. Головна
мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням
не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.
НУШ – це школа, до
якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично
мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними
громадянами. Батьки у співпраці
та взаєморозумінні з вчителем дбають про майбутнє дитини, вже сьогодні активно
беруть участь у шкільних справах.
Вже зроблено
перші успішні кроки. На виконання п.5
розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів
на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у
сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» від 13
грудня 2017 р. №903-р. проведено
протягом жовтня-грудня 2018 року навчання педагогів з метою підвищення
методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів іноземної
мови та учителів, які навчатимуть учнів 1-их класів у 2019-2020 навчальному році,
заступників директорів з навчально-виховної роботи у початковій школі щодо
реалізації завдань нового Державного стандарту початкової освіти.
Діхтяренко Т.В., директор Кам’янопотоківської ЗОШ І-ІІІ
ступенів імені М.С.Новохатька, зазначила, що зараз через вчителя ми будуємо нову школу і нове
ставлення до дітей. Діяльність педагогічних колективів сьогодні зорієнтована на
визначення нової ролі вчителя, покликаного формувати у школярів ключові компетентності. Сучасний учитель
Нової української школи - новатор, партнер, модератор, тьютор, фасилітатор,
менеджер, консультант.
Випускник
школи - цілісна особистість, усебічно
розвинена, здатна до критичного мислення, патріот з активною громадянською позицією,
іноватор, здатний змінювати світ.
Остапець І.П., заступник директора з навчально-виховної
роботи Потоківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, ознайомила з системою роботи
педколективу щодо підвищення професійної майстерності педагогів. Учителі школи
активно вивчають нові документи, через колективні форми роботи визначають напрямки діяльності колективу та практичні
кроки для професійного розвитку, через посилену самоосвітню діяльність опановують
нові технології, методики, навчаються на різноманітних онлай–курсах, тренінгах.
У школі організовано «Школу батьківства» для батьків першокласників. Академічна
свобода вчителя реалізується у професійній творчості, сприяє удосконаленню
результативності освітнього та виховного процесів.
Гальченко М.О.,
заступник директора з навчально-виховної роботи Пришибської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Пришибської сільської ради, поділилась досвідом освітньої подорожі до
скандинавських країн. У виступі «Фінська школа свободи: як працює одна з
найкращих систем освіти» зазначила на особливостях організації діяльності
освітніх закладів щодо формування соціальних
цінностей та пріоритетів розвитку у школярів.
За підсумками визначено рекомендації щодо сприяння професійному
зростанню та організації підготовки вчителя
Нової школи до реалізації освітньої політики держави шляхом опанування
новітніми практиками, технологіями, методиками, формами, методами професійної
діяльності на засадах інноваційних освітніх підходів .
Про вивчення стану викладання математики в закладах
загальної середньої освіти району доповідала методист Вишневська П.І. На підставі глибокого аналізу визначила ключові
питання для подальшого удосконалення діяльності вчителів математики та
розбудови освітнього простору.
Важливо навчати учня вчитися з власної потреби та для
власного розвитку, свідомо й ефективно застосовувати знання і уміння в різних
видах діяльності.
Важливо, щоб пріоритети
освіти мали успішну реалізацію.
Учитель має забезпечити якісне викладання, бути
професійно компетентним та здатним професійно вирішувати ряд важливих завдань
на інноваційних засадах.
Секретар ради – методист РМК Олена Яременко