20.01.2020 на засіданні
науково-методичної ради методичного кабінету відділу освіти сім’ї, молоді та
спорту Кременчуцької районної державної адміністрації було розглянуто актуальні
теми розвитку освітнього простору закладів освіти:
1. Упровадження
STEM-освіти.
2. Реалізація
обласної/районної «Програми національно-патріотичного виховання дітей та
молоді на 2017-2020 роки».
Посилення
ролі STEM-освіти зумовлюється високим запитом
виробничої сфери на працівників, що володіють компетентностями для постановки і
виконання завдань у сферах: інженерії, медицини, екології, IT, фармацевтики,
нанотехнологіях, авіабудуванні та ін., відповідно підвищенням мотивації
учнівської молоді до вивчення предметів природничо-математичного циклу на новій
основі. Модернізація системи освіти через упровадження STEM/
STEАM/ STREАM -освіти визначає
якісно нові підходи до організації освітнього процесу. Така освіта реалізовується
через: STEAM-
проект, STEAM-урок , Мейкер
– простір.
Вишневська П.І., методист РМК у своєму виступі «Упроваджуємо STEM-освіту в наших
школах» окреслила актуальні
для освітян завдання сьогодення та орієнтири успішного поступу у майбутнє з
розбудови нового освітнього середовища, ознайомила з пропозиціями відділу STEM-освіти
ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» до плану роботи закладів освіти на
2019/2020 навчальний рік.
Важливо
активізувати організаційну та навчально-методичну роботу, участь дітей і молоді
у заходах відповідного напрямку, удосконалювати професійну майстерність
педагогів.
Вирішено започаткувати цикл районних семінарів-практикумів
«Розбудова освітнього STEM-простору».
У
обговоренні стану справ щодо реалізації обласної/районної «Програми
національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2017-2020 роки»
виступили:
Брусник Н.В., заступник директора з виховної роботи Білецьківського
навчально-виховного комплексу, яка представила модель діяльності закладу освіти
щодо реалізації Прогами. Через активну діяльність учнівського самоврядування,
роботу шкільних гуртків та гуртків БД та ЮТ, що діють на базі закладу, через
проведені масові виховні заходи, творчі конкурси, екскурсії, зустрічі з
волонтерами та представниками громадських організацій шкільний колектив цілеспрямовано формує
учня-патріота, сприяє набуттю дітьми та молоддю соціального досвіду,
громадянської відповідальності.
Шевченко Г.О.,
педагог-організатор Садківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, представила досвід
колективу по реалізації виховних завдань з формування у школярів патріотичної
компетентності, соціальної активності, утвердження національних цінностей,
поваги до традицій та культурних надбань народу України, видатних земляків, місцевих митців. Серед
пріоритетів -особлива увага до вшанування українського солдата -
захисника Вітчизни, сучасного героя, підвищення престижу військової служби,
визнання цінності волонтерського руху у підтримці земляків -учасників ООС на
сході країни.
Галбург І.М., методист РМК, наголосила на необхідності у подальшому при
плануванні та організації роботи з формування патріотичної компетентності
підростаючого покоління враховувати рекомендації слухань у Комітеті з питань
молоді та спорту на тему: «Формування національної ідентичності та національно-патріотичного
виховання як стратегічного напрямку державної політики України», затверджені
рішенням Верховної ради України (Протокол №8 від 18.12.2019).
Для подальшої успішної реалізації «Програми національно-патріотичного виховання
дітей та молоді на 2017-2020 роки» у ЗЗСО Кременчуцького району важливо
консолідувати зусилля всіх учасників освітнього процесу, громадськості сіл щодо
виконання системи виховних завдань:
- утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей,
переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;
- виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної
символіки;
- підвищення престижу військової служби, шляхом культивування ставлення до
солдата як до захисника Вітчизни, героя;
- усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та
її патріотичною відповідальністю;
- сприяння набуттю дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності
до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї
участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними
інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати
права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати
конфлікти відповідно до демократичних принципів ( витяг з Програми).
Суспільство вже сьогодні
чекає на успішних людей, які здатні забезпечити реально ефективні зміни життя в
Україні. Тому наші учні мають зростати у сучасному освітньому просторі, мати можливість бути причетними до прогресу й
перетворення дійсності.
Підготувала Яременко О.В.,
секретар науково-методичної ради
РМК