пʼятниця, 7 вересня 2018 р.

Методична рада. Впевнений старт



      05.09.2018 року  в методичному кабінеті відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Кременчуцької РДА під головуванням завідувача кабінетом методичним Квашук Н.Р. відбулось  розширене (за участю заступників директорів з  навчально-виховної роботи) засідання науково-методичної ради, на якому схвалено план роботи методичного кабінету, були визначені пріоритети та першочергові задачі педагогічної діяльності у 2018-2019 навчальному році в закладах освіти району.
             На науково-методичній раді представлено результати проектної та експериментальної діяльності у ЗЗСО, напрацювання з реалізації науково-методичного проекту «Інноваційна модель сільської школи» у 2012-2018р.р. (координатор Яременко О.В.), підведено підсумки з розробки проблеми щодо  проектування та моделювання освітнього середовища:«Створення природовідповідного  освітнього середовища  закладу освіти  сільської місцевості для гармонійного розвитку і забезпечення потреб особистості дитини». Розглянуто особливості організації інклюзивної освіти в закладах освіти району. Cхвалено до використання у освітньому процесі адаптовані програми гуртків БДта ЮТ на базі навчальних закладів району.
         Основні узагальнюючі висновки, які сформульовані на основі  розглянутих питань, результатів діяльності, запланованих цілей та завдань, спрямованих на перспективу розвитку визначають вектори діяльності  методичної служби щодо забезпечення якісного науково-методичного супроводу освітнього процесу у закладах освіти.
          З метою успішної реалізації методичних підходів щодо організації освітнього процесу на інноваційних засадах, оновленого змісту початкової, базової та профільної освіти, впровадження компетентнісного підходу  як основи у розбудові Нової української школи, сприяння розвитку та соціалізації особистості школярів, організації навчання школярів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної загальноосвітньої школи, підвищення фахової майстерності вчителів на вимогу сучасних викликів освітніх реформ  важливо забезпечити:
·         розбудову сучасного, творчого інформаційно-освітнього середовища закладу освіти, освітнього простору початкової школи за новим стандартом НУШ та створення відповідних умов для реалізації оновлення освітнього процесу базової та профільної школи відповідно Концепції «Нова українська школа»;
·         реалізацію  оновленого змісту освіти та підходів в освітній діяльності, посилену увагу до методичного супроводу впровадження Державних стандартів освіти, нових навчальних програм, нового покоління підручників;
·         удосконалення освітнього процесу  через розвиток інноваційної діяльності педагогів, підвищення фахової майстерності через  модернізацію системи власної самоосвіти та професійного вдосконалення  педагогів на основі сучасних освітніх орієнтирів;
·         зміну загальновизнаних організаційних підходів на сучасні, ефективні та практично здійснювати індивідуалізацію навчання, реалізацію  можливостей та розвиток особистості кожної дитини.
·         впровадження концептуальних підходів до змісту предметів, з акцентом на реалізацію наскрізних ліній відповідно рекомендацій Міністерства освіти та науки України, комплексну реалізацію освітньої, виховної і розвивальної функції  конкретного навчального предмета у процесі навчання в основній та старшій школі ;
·         інтеграцію у навчанні, розвиток самостійності, умінь партнерської та командної діяльності у проектній та дослідницькій діяльності, орієнтація на активне засвоєння знань в процесі навчання, розвиток пізнавального інтересу та продуктивної творчої діяльності, формування життєво важливих  компетентностей через раціональне використання традиційних, інтерактивних та інформаційних технологій навчання, впровадження здоров’язберігаючих технологій навчання та формування  навичок здорового способу життя.
·         створення умов для розвитку творчих здібностей учнів, активізації та ґрунтовного посилення уваги до виховної роботи з предметів, роботи з обдарованими та здібними учнями, надання допомоги у підготовці їх до участі у всеукраїнських учнівських олімпіадах, творчих та інтелектуальних конкурсах, турнірах, залученню до науково-дослідницької та творчої діяльності.
·         створення  належних умов для навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами  при організації навчання школярів з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної загальноосвітньої школи  важливо зосередити зусилля  щодо створення команд супроводу таких учнів та забезпечення їх ефективної  діяльності, налагодження тісної співпраці вчителів та асистентів вчителів  в освітньому процесі.  
          
                                          Підготувала  Олена Яременко, секретар ради